Horsie home again!

Nu är Lusse hemma igen.
Jag och mamma hämtade honom igår.

Det är faktiskt skönt att han är hemma, min älskade häst!
Men på ett sätt är det jobbigt också. Eftersom jag inte orkar ha häst.
Jag har inte det intresset att vara ute där varje dag i veckan och mocka och fodra och in och utsläpp och allt det där.
Jag älskar Lusse. Och jag älskar att komma ut och rida.
Och ibland är det megaskönt att gå ut i stallet och mocka. Lugnt och skönt, man tar det i sin egen takt och man hinner tänka igenom saker.
Men ibland orkar man bara inte. Man går ut för att man måste. För att man har ett ansvar.

Idag ska jag till Erikas stall och kolla hur det ser ut där.
Ska bli kul. Spännande. :)


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0