Vilken årstid?

Jag har kommit på en grej....att jag inte hatar vintern lika mycket som jag gjorde förut.

Jag ääälskar sommaren. Jag är en sommarmänniska in i ryggmärgen.
Allt med sommaren är bra. Jag älskar soliga dagar lika mycket som regniga.
Lite jobbigt blir det dock när det blir föör kallt, eller för varmt. Typ 45 grader varmt.

Kylan är inte lika jobbig om vintern. För då har man ju redan förväntat sig att det ska vara kallt liksom. Get me?
Och en jag träffade Emil har jag hittat en sak jag tycker är skitkul med vintern.
Skoter.
Innan jag träffade Emil innebar skoter för mig att:
-Köra folk till nån sjö
-Köra fast så man måste pölsa snö någon kilometer innan man hitta hjälp.
-Bråka om vem som ska köra.
Med Emil är det helt annorlunda. Då får man busköra. Och det är skiitkul ;D

Sen andra saker som är mysigt med vintern är att:
-Grilla korv utomhus.
-Mysa ner sig framför en mysig brasa hemma i kaminen.
-Snöbollskrig en varm vinterdag.
-Göra snögubbar
-Stjärnklara nätter

Men våren är ändå klart bäst av alla årstider. Soligt och varmt och allt smälter bort och saker tinar fram :)
Blommorna slår ut och det luktar hägg och gott överallt.
Och inga insekter.
För insekterna är det absolut värsta med sommaren.
Jag HATAR jobbiga, fula, äckliga insekter som flyger eller kryper runt.
Dom får gärna finnas, med inte i närheten av mig.

Fast fjärilar får gärna visa sig ibland.
Dom är söta :)

Hösten är färgglad. Och jag Älskar halloween.
Halloween är min favorithögtid.
Men ingen gillar väl egentligen hösten?

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0