Arbetsförmedlingen?

Jag förstår mig inte på Arbetsförmedlingen..
Om en vecka börjar jag en förberedande utbildning inför en utbildning jag ska gå via arbetsförmedlingen..

I helgen öppnade jag ett brev från arbetsförmedlingen där jag hade fått en ny handlingsplan.
Där stod det att jag under utbildningenstiden skulle fortsätta att söka jobb...
Jag tänkte först att dom måste ha skrivit fel. Men när jag frågade fick jag till svar att:

Abf- Nej det stämmer. Du ska fortsätta söka jobb aktivt även om du pluggar.

Jag- Jaha med hur blir det då om jag får ett jobb?

Abf- Då måste du ta det jobbet och eventuellt avsluta din utbildning.

Jag- Alltså hur tänker ni då? Går jag färdigt utbildningen får jag ju arbetskompetens och har möjlighet till ett jobb  jag kanske kommer kunna ha hela livet.

Abf- Ja vi vet att det låter konstigt. Men vårat jobb är att få ut er i jobb så fort som möjligt.

Jag blev rent av förbannad och gick därifrån..!

Jag menar... Jag värderar utbildningen högre än ett jobb jag kanske bara kommer ha under någon/några månader..

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0