Working weekend in the spökhotell

I helgen blev det jobb.
Började igår och jobbar till imorgon, slutar vid lunch som det låter nu.
Ikväll kommer det gäster som ska sova här över natten. 3 stycken.
Det blir att jag stänger ikväll igen, också skulle jag ta frukosten imorgon. :)

Snacka om att det var läskigt att sova här på hotellet helt själv. När man vet att man verkligen verkligen är helt själv.
Inga gäster i hotellrummen, ingen kock i köket. Ingen Annette som springer runt och fixar...bara jag. Och spöket!
För det spökar faktiskt här. 
Igår när jag städade hotellrummen var det låst in till ett av rummen, och jag hörde klart och tydligt att klockradion stod på. Jag hörde till-och-med att det var P1.
Så jag gick till Annette och frågade om det var någon gäst i hotellrummet, men hon sa att alla checkat ut, så fick jag en universalnyckel som går till alla rummen.
För säkerhets skull knackade jag, och när jag inte fick nått svar öppnade jag och gick in i rummet.
Rummet var tomt, klockradion avstängd, golven moppade och sängarna bäddade.
Creepy!

Även att jag vet vet vet vet vet att jag släckte lampan i trappen ner till källaren och stängde dörren. Men imorse var dörren på glänt och lampan tänd...
Tur att jag kan ringa till Emil så jag har någon att prata med <3


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0