My best friend...for sale

Idag kommer det en tjej och provrider Lusse.
Jag vill inte sälja honom!
Om jag fick välja skulle jag ha honom hela livet ut, men om jag och Emil nu ska skaffa eget boende, jobb och allt det så har jag inget val.
En häst är inte gratis plus att jag inte har det intresse jag hade för några år sedan. Även om jag älskar min häst och det är jättemysigt att komma ut och rida.
 
sommaren är det helt underbart att ha häst. Det är varmt och skönt. Hästarna tuggar grönt och mår gott.
Man kan rida överallt och utforska nya stigar i skogen.
vintern är det kallt och man fryser och hästarna fryser och vattnet fryser och ALLT fryser!
Det är djupsnö överallt och det finns nästan inga ridvägar.

Så...i framtiden kanske jag blir medryttare på någon häst.
Och efter att jag och Emil flyttat till en gård kanske jag skaffar häst igen. Vem vet..
Jag vet iallafall att jag inte vill sluta med hästar helt. 
Och jag vet att den dagen jag börjar leta efter en ny häst kommer jag aldrig hitta en häst som Lusse.  


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0