Lektion 1, hålla gitarr

Att ha typ halvt förlamad känsla i fingertopparna är en wierd känsla. Väldigt wierd...
På Torsdag börjar i alla fall min gitarrkurs för nybörjare..
Men jag har suttit hemma och övat lite varje dag, så det käns som att jag nu är något bättre än "nybörjare" HAHA!

När jag tänker på "nybörjar kurs" får jag upp en bild i huvet,
Där det sitter en liten grupp förvirrade ungdommar med varsin gitarr, och undrar om dom kommit fel. 
In kommer en typisk magister och skriker,
"Lektion 1, Hålla gitarr!" Sen visar han hur man ska hålla gitarren i famnen, samt hur man ska hålla fingrarna och hur man ska slå på strängarna.
Sen fattar han pekpinnen och slår på bilder på väggen som visar de olika acorden :o
Inte för att jag tror det, men ÄR det så kommer jag gå därifrån. -.- haha!

Seriöst så är jag lite nervös faktiskt..
Vet inte ens vart det ligger riktigt, men det ska jag ta reda på, på torsdag. Eller imorgon. :)


Püss o kran!<3

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0